zondag 30 november 2008

Blogkermis; van professioneel consument naar producent

Graag wil ik via deze post jullie aandacht voor de post van Essen2punt0 .

Zij vraagt hierin aandacht voor het fenomeen Blogkermis. Ik had er nog nooit van gehoord, dus interessant om hierover te lezen. "Een blogkermis is een verzameling postings rond een thema. Op deze manier laat je een thema los in de hoop een aantal bloggers op hun eigen onnavolgbare wijze dit thema te laten invullen. In dit geval start ik het onderwerp, en daarop wordt door verschillende bloggers binnen een bepaalde tijd geantwoord in de vorm van een posting.", aldus van Essen.

In dit geval vraagt van Essen ons na te denken over het volgende thema: Van professioneel consument naar producent!
Hoe goed zijn wij in het produceren binnen de bibliotheekwereld?

In ons ondernemingsplan staat onder het hoofdstuk externe ontwikkelingen het volgende: "burgers en instellingen zetten steeds meer informatie op internet. Ze worden naast consument ook producent."
Hoe zit het met de bibliotheek? De komende week ga ik hier eens over nadenken en probeer ik alle kermisattracties uit om daarachter te komen.

Stel van Essen niet teleur en schrijf er ook over! Misschien komen we elkaar tegen op de kermis!

Klik hier voor meer gratis plaatjes

1 opmerking:

essen2punt0 zei

en? Heb je er al verder over nagedacht? :)
Verheug me in ieder geval op jouw opinie!