zaterdag 15 november 2008

My Creative Zen en Last.Fm

Hier heb ik reikhalzend naar uitgekeken. Want als ik bij Ding 20 zou zijn, dan is de Zen van mij!
Gebruik dat Ding al een tijdje en hem weer afgeven zou pijn doen. Mijn dochter heeft al een iPod en mijn zoon vroeg mij laatst of hij de Zen mocht hebben als ik de Dingen tot een goed einde had volbracht. Heb nog geen beloftes gedaan, maar ik weet niet of de Zen nog kan afstaan. Je weet niet waar ik hem nog nodig voor kan hebben. Misschien weer voor een Podcastje, om hem lekker in de trein mee te kunnen nemen of misschien wel voor Last.Fm.

Ik heb een brede muzieksmaak, dus waar begin je dan met zoeken? Allereerst heb ik de Zen aan de computer vastgekoppeld en m.b.v. Zenses de muziek van mijn Zen op Last.Fm gezet. Dat gaat mooi zeg! Je moet wel goed de gebruiksaanwijzing lezen, want het vergt een aantal stappen. En het ging natuurlijk eerst mis, maar de aanhouder wint!

Ik schreef al in een andere post over de muziekavond die we bij ons in de bibliotheek hebben gehouden. Niet alleen met Jay ben ik bevriend, maar ook met de hele band en tevens met een paar vrienden van Jay: James O'Halloran en Mare Wakefield.
Alledrie zijn het singer songwriters en ik vind hun songs erg mooi!
Elk jaar komen ze tijdens de zomermaanden naar Keulen om daar en in de omgeving rond te toeren. Een beetje dankzij mijn hulp heeft Jay met zijn band in het Bluescafe Apeldoorn en tijdens Jazz Maastricht afgelopen jaar opgetreden.
Het tweede wat ik dus heb gedaan is kijken of deze muzikanten reeds op Last.Fm staan. Mare en James waren reeds toegevoegd. Bij James heb ik een foto toegevoegd, die ik ooit van hem heb gekregen. Bij zowel James als Mare heb ik een korte biografie geplaatst. Op Last.Fm vind je al muziek van James en deze is ook te horen via mijn Last.Fm widget aan de rechterkant van mijn blog.
The Jay Ottaway Band was nog helemaal niet te vinden op Last.Fm. Dankzij Ding 20 nu dus wel! Je bent fan of je bent het niet....
En nu snel Jay mailen dat hij als artiest muziek kan toevoegen aan deze pagina. Daar ben ik niet toe bevoegd.

Mocht hij weer met de andere singer songwriters in onze bibliotheek optreden, dan weet ik nu hoe ik hun gig moet promoten: Via Last.Fm !!!

Het leuke van Last.Fm is dat je getipt wordt over muziek, die op de jouwe lijkt.
Gare du Nord speelde ook op Jazz Maastricht. Heerlijke lounge muziek, waar je zalig bij weg kunt dromen. Dankzij Last.Fm heb ik nu ook iets vergelijkbaars aan My Library toegevoegd. Toch maar eens een cd van Adani & Wolf kopen!

En ik wil hierbij ook graag Gare du Nord promoten:

2 opmerkingen:

Anoniem zei

Proficiat met je ZEN ! Is toch 'n leuke aanmoediging, hé.

23yourmind zei

Mooi he Last Fm. Ben zelf ook 100% fan! En Marvin & Miles van GdN is in een woord geniaal!