zondag 7 december 2008

En nu? Ding 24 en verder.........

Zoals mijn collega Koetje60 al schreef, afgelopen donderdag kregen we van onze begeleider 23yourmind het felbegeerde 23 Dingen certificaat.
Koetje60 schrijft ook in haar blog, foto's volgen.
Hier zijn ze, ik ben inmiddels overgestapt van Flickr naar Picasa webalbums. Onze Flickr pagina begint vol te raken.
uitreiking certificaten 23 dingen

Ja, het certificaat prijkt in de kast en nu?
Tijdens de slotbijeenkomst moesten we in groepjes een aanvalsplan maken. Oftewel Ding 24.
Wat ga je met een bepaald Ding doen, welke valkuilen kun je tegenkomen en niet geheel onbelangrijk: hoe pak je het aan en implementeer je de Dingen in je werk. Belangrijke vraag daarbij is: wat kun je zelf binnen je eigen organisatie doen en welke Dingen kunnen provinciaal opgepakt worden.
Een goed voorbeeld van een provinciale actie is het zetten van de al@din favorieten in Del.icio.us.
Wat ook heel goed provinciaal of zelfs landelijk zou kunnen, is het toevoegen van Last.fm aan de aquabrowser. Onze Vlaamse collega's gingen ons reeds voor: Neem maar een kijkje op De Vlaamse Catalogus
In een kleine bibliotheek kun je in elk geval starten met een bibliotheekblog. Ik schreef er al eerder over. Aan mij zal het zeker niet liggen, mits het gedragen wordt door de hele organisatie.

Tot slot maak ik een klein uitstapje naar de Creative Commons. Marina Noordegraaf deed dat ook tijdens de slotbijeenkomst en ik verwijs graag naar haar prachtige presentatie over dit thema.
Met Creative Commons kun je een licentie aan je eigen werk toekennen, bijvoorbeeld je blog of je foto's op Flickr.com.
Heb dit dus maar meteen toegepast op mijn blog en onze Flickr en Picasa pagina's.



1 opmerking:

Anoniem zei

Proficiat met je certificaat ! En dank je voor je reactie op mijn blog. Benieuwd nu naar 'de winkel'!