vrijdag 12 september 2008

Feeds

Ik gebruik al een tijdje Google Reader en ben daar erg tevreden over.
Heb het ontdekt toen ik me eens verdiepte in al die opties van Google. Je tikt eenmaal je wachtwoord in en je hebt de beschikking over zoveel handige snufjes. Van de Maps tot Picasa (foto's) tot Google docs en natuurlijk Gmail.

Sinds 23 Dingen heb ik mij via Google Reader ook geabonneerd op een aantal Blogs.
Deze heb ik tevens toegevoegd aan mijn Blogroll, een handige optie van Blogger.

Daarnaast ontdekte ik dat binnen Internet Explorer 7.0 dit icoontje
oplicht, als er een feed binnen die website beschikbaar is. Ik kan vervolgens daarop klikken en in het favorietencentrum zetten.


Vanwege onze 23 Dingen ook gekeken naar Netvibes en een abonnement op genomen, alleen om het uit te proberen. Twee Readers vind ik zelf ietwat overdreven. Netvibes ziet er wat gelikter uit dan Google Reader. Mooie kleuren en coole widgets, die je bijvoorbeeld op je Blog kunt zetten. Gaan we nog eens uitproberen.

Leuk die egofeed, heb bibliotheek Wierden ingetikt en ik kreeg zowaar een paar treffers. De tips in het filmpje opgevolgd en deze egofeed aan mijn reader toegevoegd. Als dus iemand in zijn blog over bibliotheek Wierden schrijft, word ik via deze egofeed direct op de hoogte gesteld.

Tot slot: wat nu natuurlijk leuk zou zijn, als onze klant zich via RSS op onze bibliotheek website kan abonneren!!!
Heb eens hier en daar gesurft of dat eventjes te doen is. Waarschijnlijk niet.
Vond deze Wiki.
Zag er te ingewikkeld uit voor deze leek, dus dit moeten we voorleggen aan onze webmaster.

1 opmerking:

23yourmind zei

Goed idee, op die manier kom je als bibliotheek als het ware naar de klant toe, ipv dat je wacht tot ze bij jou komen.