maandag 8 september 2008

50 worden en 23 Dingen

Afgelopen zaterdag vierde een vriendin van mij haar verjaardag. 50, dus ze zag Sara.
Tja, we moeten er allemaal aan geloven.
Het verbaasde me dan ook niet dat de gemiddelde leeftijd van de gasten 50 of bijna 50 was.
Heb eens geinventariseerd waar de gesprekken zoal over gingen?

1. herinneringen aan de schooltijd, anekdotes, ook nieuwtjes over de jarige die ik nog niet wist. Zal daar verder niet over doorzagen, dat is te prive!
2. over de kinderen en hoe goed ze het doen op school.(lees middelbare school, universiteit/hbo)
3. over hoe lekker dat koud en warm buffet toch wel niet smaakte en dus een reden om nog maar eens een keer op te scheppen.
4. over al die feestjes die we nog gaan krijgen, want er worden nog zoveel mensen 50 dit jaar. Hoera, nog meer buffetten.
5. over internet natuurlijk en dan bedoel ik eigenlijk: internet is zo gewoon, een onderdeel van het gesprek. Dus we zeggen, ja, ik had dat namelijk opgezocht op internet, of ik heb het via marktplaats gekocht, of volgens de ns reisplanner enz.

Wat me trouwens opviel was, dat gesprekken bij vijftigers niet meer over verbouwingen gaan. Wat absoluut 10 jaar geleden het geval was. Ach ja, men is gesetteld.

Tuurlijk heb ik zo nu en dan mijn 23 Dingen laten vallen en eens gekeken hoe men daarop reageerde.
Een greep wil ik met mijn bloglezers delen: "wij gaan ook beginnen, mijn directeur had het erover" (dat was mijn vriendin, die ook in het bibliotheekvak zit).
Verder: "een blog, dat is toch een soort dagboek. Eng hoor, om alles op het web te zetten" (ben ik eng?) "RSS, is dat zoiets als RSI"? Klik hier voor meer gratis plaatjes
"Krijg je daarna een andere functie?" (nou, wie weet)
"Tja, meid, je moet met de tijd meegaan!" En....een zeer hoopvolle, voor iemand, die ook over een jaar 50 wordt: "je bent nooit te oud om te leren"................

Dus, er is nog hoop!

2 opmerkingen:

Kirsten kladdert zei

Hoe herkenbaar! Niet die gemiddelde leeftijd van rond de 50 (;)), maar het op feestjes enzo vertellen dat je met 23 Dingen bezig bent. Ik voel(de) me dankzij 23 Dingen ineens een beetje hip!

23yourmind zei

Leuke post! Stefan