zaterdag 27 september 2008

Smullen met Del.icio.us

Nadat we informatie over Del.icio.us hadden gekregen tijdens het volgen van een inlichtingenworkshop van het ROC, had ik wel een Del.icio.us account aangemaakt, maar vervolgens niets meer meegedaan.
Het was een pakket met info, vergelijkbaar met het leeswerk op de website van 23 Dingen. Het pakket dus nog maar eens tevoorschijn gehaald, de info gelezen en de website bestudeerd. Vervolgens heb ik het account weer geactiveerd en de bestaande favorieten vanuit mijn Internet Explorer geimporteerd naar Del.icio.us. Dat is in elk geval handig, al mijn favorieten kan ik nu ook op de bieb of op een andere plek ophalen. Wat ik wel lastig vond: in Internet Explorer had ik keurige mapje gemaakt en in Del.Icio.us staat het weliswaar keurig op alfabet, maar mijn mappen zijn door elkaar gegooid. Maar misschien heb ik iets fout gedaan?
Als het voor prive handig is, is dat natuurlijk ook het geval voor de bibliotheek. Ik kan me herinneren dat een collega op 1 inlichtingenpc al haar favorieten had opgeslagen, die ze gebruikte tijdens het beantwoorden van de al@dinvragen. Toen kregen we nieuwe computers en daar gingen de oude favorieten. Uit ons geheugen moesten we opdiepen welke favorieten we ook alweer hadden. Als we toen Del.icio.us hadden gebruikt, was er niets aan de hand geweest. Heb eens al@din ingetikt in Del.icio.us en inderdaad deze bookmark is opgenomen. En heel slim in Del.icio.us zijn ook allerlei bookmarks van al@din Overijssel opgenomen. Handig!
Ik heb deze meteen aan mijn netwerk toegevoegd!
Verder heb ik o.a. 23yourmind en koetje60 aan mijn Del.ico.us netwerk toegevoegd en hen ook een bookmark gestuurd om te delen. Ben benieuwd of ze hem hebben ontvangen en of ik er ook eentje krijg. (Dat wordt mij beloofd door Del.icio.us:-)

Zelf heb ik nu 64 bookmarks, die ik bijna allemaal nog moet voorzien van tags. Een aardig klusje. Dat moet toch stuk voor stuk of is er een snellere manier?

Ik lees trouwens dat evernote ook een soort concurrent is van Del.icio.us? Misschien kan ik tussen de drukke werkzaamheden deze week nog even ernaar kijken?

De kinderboekenweek komt eraan, natuurlijk is 23Dingen nu een onderdeel van mijn leven geworden, dus we gaan foto's maken, op Flickr zetten en ik zal er in mijn blog aandacht aan schenken.

Zo, ik heb er trek van gekregen, even een hapje eten:


ImageChef.com Poetry Blender

1 opmerking:

23yourmind zei

Je bent echt super bezig Hetty! Heb je zojuist aan mijn Delicious netwerk toegevoegd (had er al enige tijd niet meer in gekeken... foei Stefan :)

groetjes