zaterdag 25 oktober 2008

Nederland Leest en YouTube

YouTube gebruik ik al een tijdje. Ik heb een eigen account, waar ik zo nu en dan een filmpje op probeer te zetten.
In een andere post plaatste ik al een filmpje over Rijmreis en naast het maken van foto's zal ik trachten vaker een filmpje over een bibliotheekactiviteit in mijn blog te zetten.
Eigenlijk zou het zo moeten zijn dat foto's, podcasts en ook filmpjes op YouTube een vast onderdeel gaan worden van ons toekomstige bibliotheekblog.
Vorige week zaterdag reisde ik met de trein naar Amsterdam en las ik het boek "Twee Vrouwen". Het doel van deze campagne is dat Nederland met elkaar in discussie gaat over dit boek.
Twee dames in de trein zagen dat ik het boek aan het lezen was. Het grappige was dat ze erover gingen praten. De ene vertelde dat het boek gratis voor leden in de bibliotheek verkrijgbaar was, de ander antwoordde dat ze het zeker ging ophalen.
Ze vroegen wat ik van het boek vond. Ik vertelde dat ik er net in begonnen was en dat het lekker vlot weglas. Meer mensen in de treincoupe begonnen mee te kletsen over dit boek en andere titels van Mulisch. Geweldig toch, de campagne werkt dus!

Op YouTube vond ik dit leuke filmpje van Digibieb!

Harry Mulisch Nederland Leest in Second Life

2 opmerkingen:

koetje zei

heeey Hetty,

ook weer druk bezig geweest zie ik. Leuk filmpje van Harry Mulish op you tube.

En ben het met je eens dat de Zen een geweldig apparaatje is. Ben er soms nog wel mee aan het klungelen maar heb nu tenminste gezellig mijn muziek om te luisteren als ik naar de bibliotheek fiets

Groetjes Ria

Jacomien zei

@Hetty,

Hier ben ik nog niet aan toe, maar dit wil ik ook graag gaan proberen.
Even mijn lijstje met geduld volgen.

Jij bent wel heel goed in je onderwerpen en leerzaam voor mij.
Jacomien