vrijdag 24 oktober 2008

My Creative Zen en Podcasting

Wat is dat leuk, zeg! Meer leren over Ding 15. Van de andere Dingen wist ik al iets, of ik had de klok horen luiden. Maar van Podcasting heb ik absoluut nog geen kaas gegeten. Ik vind het leuk om in combinatie met mijn Zen wat over Podcasting te schrijven. De informatie op de site van 23 Dingen was mij snel duidelijk. Daarna praktisch aan de slag en van alles bekijken en luisteren. Met als doel een eigen podcastje te maken. Zal me dat lukken? Ik had gezien dat je via de Zen Organizer ook Podcast uitzendingen kunt downloaden. Ze bieden vijf thema's aan: Technology, Lifestyle, World Affairs, Outdoor en Entertainment. Via Lifestyle kwam ik uiteindelijk terecht bij Crash Test Kitchen: videocasting, waarbij mensen, zoals jij en ik, allerlei nieuwe gerechten uitproberen en hun bevindingen delen met de kijker.

Via iTunes heb ik mijn Zen ook nog voorzien van een Jiskefet Podcast en een radio-uitzending met jaren 60 en 70 jaren muziek. Voorlopig heb ik met mijn eigen muziek erbij voldoende voor lange treinreizen.


Natuurlijk komt nu de vraag, wat doen we ermee in de bibliotheek? Dus een kijkje genomen op de site van de O.B. Delft en Waterweg. Delft gebruikt podcasting om hun activiteiten onder de aandacht te brengen en dat zouden we in Wierden natuurlijk ook kunnen doen. Ik weet dat de bibliotheek in Delft een paar zeer technische mensen in huis heeft, dus is het voor ons misschien te hoog gegrepen? Maar we laten ons niet kennen, dus ik heb een poging gewaagd! Waar die Zen al niet goed voor is, want je kunt er ook met een microfoon mee opnemen! Geweldig toch?
Klik op Play voor de eerste radiouitzending van bibliotheek Wierden!
(de kwaliteit van het geluid is niet altijd even goed)


Wat een charmante man die Arthur Japin en ook nog eens heel erg aardig!


Arthur Japin
Originally uploaded by Bibliotheek Wierden
Arthur Japin

5 opmerkingen:

Anoniem zei

Dat is je heel goed gelukt zeg! Maar ik vind nergens een rss... of moet ik daarvoor naar podplaza?
Groet,
Arthus

Unknown zei

Hallo Hetty,

Ik vond het donderdag ook een geslaagde avond. Wat leuk dat je een foto van Japin op je blog hebt gezet. Het was een inderdaad een heel aardige man.

Groetjes Ans

Hetty Odenthal zei

@depyjamavanarthus

Volgens mij moet het via Podplaza, enne dit was eigenlijk een test ;-)
Maar als jij je abonneert, zit ik eraan vast?
Als deze Dingen achter de rug zijn, willen we met een bibliotheekblog beginnen en dan zijn die uitzendingen nog geen gek idee.
Ik heb aan de rechterkant van mijn blog de banner van deze uitzending geplaatst. Als je daarop klikt, kom je direct bij Podplaza en kun je je abonneren.
Je hebt een prachtige blog en wat leuk dat je deze Dingen ook doet.
Heb je aan mijn Blogroll toegevoegd.

Anoniem zei

Ik heb me geabonneerd via podplaza! Zo zie ik wanneer je nog eens een test doet ;-)
Was op zoek naar mogelijkheden voor mensen met een visuele beperking om toch op de hoogte te blijven van de laatste berichten. Dit klinkt alvast leuker dan het computerstemmetje van andere 'text-to-speech' toepassingen.

23yourmind zei

Geweldig om te zien dat je steeds een concrete vertaalslag maakt naar de mogelijkheden voor de bibliotheek. Je bent echt super bezig, aldus een trotse begeleider!