zondag 26 oktober 2008

Een Web 2.0 site naar keuze

Op zo'n regenachtige dag en avond is het goed toeven achter 23 Dingen.
En ik zie dat meer collega's op dat idee gekomen waren. De gmail box zat vol mailtjes en er zijn weer allerlei posts geschreven op de diverse blogs.
Bij Ding 17 moet je je inderdaad beperken, want er is werkelijk zoveel te zien en te beleven op al die Web 2.0 sites.

Ik heb gekozen voor de kantoortoepassingen. In het kader van de restyling van de bibliotheek Enter zijn we aan het bekijken of we ons bibliotheeklogo van een ander jasje kunnen voorzien. Op Google Docs hebben we een document gemaakt, waar iedereen allerlei ideeen kan droppen. Leuk om te zien dat dit document alsmaar groeit.
Ik vond binnen de online kantoortoepassingen een site waarmee je gratis logo's kunt creeeren. Bijvoorbeeld deze:

Verder lijkt me een online aantekeningenschrift ook erg handig. Ik schrijf veel op losse blaadjes, die vervolgens weer zoek raken.
Vanaf morgen ga ik mijn notities schrijven op Writeboard
Moet ik dus voortaan mijn laptop mee naar bed nemen?

3 opmerkingen:

Snorrismom zei

Wat goed dat jullie Arthur Japin hadden en te gek dat hij juist de NS publieksprijs heeft gewonnen!
Goede keus dus! Hebben we dat niet eerder gehad, dat een van de schrijvers op de culturele avond net een grote prijs had gewonnen?

groetjes,
Karin

Luc zei

Hallo Hetty Theodora,
Bedankt voor je bezoekje aan mijn blog. Ik had al een antwoord geschreven bij je reactie bij de limerick, maar ik neem aan dat je die niet elke keer controleert. Eigenlijk moet ik wat bekennen. Het was namelijk helemaal geen medewerker van de bibliotheek van Wierden. Het was een medewerker van de bibliotheek van Woerden, maar dat rijmde niet op tierden en verstierde. Dichterlijke vrijheid leidde mij logischerwijs dus naar Wierden.

Groet,
Luc

Hetty Odenthal zei

@Luc

Ik had het wel gezien, hoor, op je blog. Ik vind het wel interessant om je blog te lezen, dus ik zet hem in mijn blogroll.
Enne....ik vergeef je je dichterlijke vrijheid.
Ik verwacht dan wel een gedicht, dat echt over Wierden gaat ;-)