zondag 28 maart 2010

Cursus Mediacoach Openbare Bibliotheek

Sinds 9 maart doe ik de posthbo Cursus Mediacoach Openbare Bibliotheek. Een mooie reden om weer eens op mijn weblog te schrijven.
Met maar liefst vier andere collega's van de Openbare Bibliotheek Deventer doe ik deze cursus aan de Saxion Hogeschool in Deventer.

De cursus belooft heel wat: "De Mediacoach die de opleiding met goed gevolg heeft afgerond, is in staat succesvol mediacoachingsdiensten aan te bieden aan diverse doelgroepen. In de opleiding leert de cursist om zélf mediawijsheidprojecten op te zetten (bijv. voor ouders, jongeren, allochtonen, etc.), dan wel andere professionals (bijv. leerkrachten, buurtwerkers, etc.) te adviseren en ondersteunen bij hun mediawijsheidprojecten."

Tijdens de opleiding is het de bedoeling dat de cursist binnen zijn organisatie een mediawijsheidproject ontwikkelt en uitvoert.
Daarnaast krijgen we naast theorie veel praktijkopdrachten, die we zelfstandig of in groepjes moeten uitvoeren.

De allereerste opdracht was het maken van een powerpoint, bestaande uit twee slides, waarmee je jezelf aan je docenten en mede-cursisten kon voorstellen. De eerste slide zou meer over je prive-situatie moeten gaan, de tweede meer werk gerelateerd en het zou informatie moeten bevatten over je opdracht.

Het handige van die 23 Dingen is toch wel geweest, dat ik nu geen accounts meer hoef aan te maken als ik zo'n Ding weer eens nodig heb.

Hierbij mijn eerste opdracht: de kennismakingspowerpoint!

1 opmerking:

mieke zei

Dag Hetty.
Leuk dat je gaat bloggen over de cursus! Ben al benieuwd naar het vervolg...