vrijdag 29 augustus 2008

De Zahir


Ik ben een boek van Paulo Coelho aan het lezen. "De Zahir".

Hij schrijft geweldig en ik werd eigenlijk geraakt door het woord "Zahir". Het klinkt oosters, mysterieus.
Zahir is Arabisch en betekent: zichtbaar, aanwezig, onmogelijk om onopgemerkt te blijven.
Twee Dingen:
- je moet in deze wereld met al die Bloggers wel zo geweldig kunnen schrijven, dat
je opgemerkt wordt.
- volgens Coelho schrijft een boek zichzelf, de schrijver schrijft het alleen maar
op. Ik vraag me sterk af of het met mijn Blog ook zo zal gaan. Zal het vanzelf
gaan?

In het boek "De Zahir" is de auteur op zoek naar zijn vrouw, die spoorloos is verdwenen? Is ze ontvoerd, vermoord of gevlucht uit het huwelijk?
Naast allerlei wijsheden, leest het ook als een spannend boek! Ik ben op de helft en kan het maar moeilijk wegleggen.

Geen opmerkingen: